2 Nisan 2016 Cumartesi

1/72 │ P51-B Mustang │Revell

Bir süredir üstünde uğraştığım tamamen fırça ile boyadığım ilk uçak maketim olan bu mustang'de yaşadığım sorunları ve ilerleme aşamalarını paylaşmak istiyorum.

NOT: Kanopi maskelemeyi denedim ilk modelimde tam bir fiyasko oldu denerken şöyle bir çözüm buldum. ( keşke internete baksaymışım bu çözümü benden çok daha önce bulanlar olmuş. )
Kanopideki kaplama hizalarını akrilik boya ile boyadım, daha sonrada kürdanla yavaş yavaş kazıyarak hat hizalarını ortaya çıkardım.

Herşey fırça maskeleme falan yok!

Siyah astarla başladık. Boya olarak Vallejo, Tamiya ve yeni aldığım Daler Rowney akriliklerini kullandım.


Boya kalınlığını ayarlayamadığımdan fazla sulandırdığım yerlerde dökülmeye, bazı yerlerde kalın boyadan dolayı kabarmalar oluştu. Figür boyama bir nebze olsun bazı hataları örtüyor. Mekanik ise bambaşka bir olay fabrikasyon yapmak gerek ciddi ciddi. ( Bu sorunun kaynağı ara ara bırakıp bir kaç gün sonra tekrar devam etmemden kaynaklanıyor benim düşüncem. )




Kanopinin hatlarını boyadıktan sonra kürdanla sıyırmak baya iyi sonuç verdi açıkçası.


Eveeet, katliam parlak verniğin üstüne vallejo mat verniği attığımda başladı buyrun resimler burada;








Bunun sorumlusu bu arkadaştır benlik bir durum yok;

Daha sonradan araştırdığıma göre ben bu verniğin sulandırmasını ayarlayamamışım, Birde kullanmadan önce bi 5 dk çalkalamakta fayda var.

Vernik olayından sonra maketi lavabo da diş fırçası ile iyice fırçaladıktan sonra üstüne toz pastel ile biraz karartma yaptım. Revell 1/72 german airforce wwII den de bir tane figür boyadım.
Zemini de strayfoam dan yapıp üstüne kum ve çimleme yaptıktan sonra boyayıp hazırladım.İlk uçak maketi denememden sonra uzun bir süre bir daha uçak maketi yapacağımı sanmıyorum.











Bu vasat modelimdeki hataları umarım sizler yapmazsınız.Hepinize bol maketli günler dilerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder